Tuesday, November 6, 2012

live WELL or live HELL ? we choose

fuh... fuh... uhukk~uhukk~ *batuk
berhabuk bersawang dah blog aku ni . kesian kau dapat tuan yang 'busy' macam aku ni.

Assalamualaikum buat semua yang mengunjung. Alhamdulillah hari ni aku masih hidup dan dapat lagi meng-update blog ni. Tajuk post aku kali mungkin pernah didengar bagi mereka yang sudah membaca novel "Rooftop Rant" karangan Hlovate. *baru habis baca semalam.




Buku ni dah lama sebenarnya diterbitkan tapi baru sekarang berkesempatan untuk membelinya. *aku beli cetakan yang ke-6 punya. Banyak input yang aku dapat dari cerita ni. Seriously.  Mungkin orang ingat, "ala baca novel, jiwang la tu". Sorry to say buku ni bukan mengenai cintan-cintun pun. Tak rugi pun kalau nak baca even lelaki. *kawan lelaki aku baca je novel tak jiwang pun :p

Phase " live WELL or live HELL?" dalam novel ni totally buat aku berfikir. Banyak maksudnya kalau kita gali betul-betul.

Kalau nak tahu cerita di macam mana carilah novel ni ye. *tak rajin mana pun nak menaip sebenarnya.


"hidup tak selalunya lawa, tak selalunya ada pelangi, kalau nak kata a bed of roses pun, duri-durinya tetap ada, kadang-kadang... bilamana "malapetaka" tu datang terasa macam kena gelek ke bumi dek ahli sumo, rasa dah tak mampu bangkit, rasa macam dah tak mampu hela nafas" -HLOVATE-

sekian wasalam :)

4 comments:

D-SIM said...

buku ni baca masa form4, buku ni pembakar semangat untuk berubah, huhu

iqinaiman said...

betul... betul... betul.. :)

Muhd Iqbal Samsudin said...

antara karya Hlovate yang belum dibaca.

Lili said...

weh kita baca ni nangis kot.
p/s: surprise surprise IQIN!!